bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.
Direct la conținut.

Alcoolismul – un Carusel al Negării

Alcoolismul este o piesă în trei acte, în care există cel puțin patru personaje: cel care bea și familia lui; prietenii, colegii de muncă și chiar consilierii pot să aibă un rol în a face ca acest Carusel să se învârtă. Alcoolismul apare rareori la o persoană separat de alții; el doar se continuă în izolare față de ceilalți.

O persoană bea prea mult și se îmbată iar alții reacționează la consum și la consecințele acestuia. Băutorul răspunde la reacție și bea din nou. Aceasta determina un Carusel al învinovățirii și negării, o spirală descendentă ce caracterizează alcoolismul. Astfel, pentru a înțelege alcoolismul, nu trebuie să ne uităm doar la alcoolic singur, ci să vedem boala ca și cum am fi spectatori la o piesă și să observăm cu grijă rolurile actorilor din dramă.

Pe măsură ce piesa începe, îl vedem pe alcoolic ca și star al Primului Act. El joacă; alții reacționează la ceea ce face el. Un bărbat de vârstă mijlocie (între 30 și 55), este de obicei inteligent, capabil și de cele mai multe ori cu succes în ceea ce face; dar scopul lui poate să fie mult prea departe pentru abilitățile sale. Vedem că este sensibil, singuratic și tensionat. Este de asemenea imatur într-un fel, fapt ce produce o reală dependență. Cu toate astea, el poate să acționeze într-un mod independent, pentru a nega acest fapt. El de asemenea neagă faptul că este responsabil pentru rezultatele comportamentului său. De la această dependența și negare rezultă natura jocului său – Un Carusel Al Negarii .

Pentru ca el sa poata juca în acest fel, alții trebuie sa faca posibil acest lucru. De aceea trebuie sa observam cu atenție ceea ce face fiecare actor în piesa. Alcoolicul a învațat ca atunci când consuma alcool se simte mai bine. Pentru el asta este o binecuvântare, nu un blestem, este medicamentul lui, nu otrava lui. Pentru câteva ore îi înlatura toate problemele; îi da la o parte temerile, îi reduce tensiunea, îi elimina sentimentul de singuratate și îi rezolva toate problemele.

Actul Unu

Piesa se deschide cu alcoolicul care spune ca nimeni nu poate sa îi spuna ce sa faca; el le spune lor. Acest lucru face pentru familie foarte dificil sa discute despre baut și rezultatul acestuia. Chiar și atunci când consumul îi cauzeaza probleme evidente, el pur și simplu nu le va discuta. A vorbi este ca și o strada cu sens unic. Nimeni nu pare sa asculte ceea ce spun alții. De ambele părți, oamenii spun un lucru și fac altul. De aceea e nevoie sa vezi piesa ca sa înțelegi alcoolismul. Ca sa îl observi pe alcoolic singur, sa citești o descriere științifică despre boala, sau sa asculți poveștile familiei, este doar o parte mica a dramei. Cuvântul cheie în alcoolism este “ Negarea ”. Iar și iar oamenii spun ca vor face ceea ce nu vor sa faca sau sa nege ceea ce au facut. Daca am putea sa ne uitam la TV și sa oprim sunetul, am înțelege mult mai bine ceea ce se întâmpla cu adevarat.

Timpuriu în primul act, alcoolicul trebuie sa bea, așa ca va și bea. Bea foarte repede, nu încet și ușurel. Poate sa bea pe fața; dar de cele mai multe ori va ascunde cantitatea de băutură luata, fie ca va bea în afara scenei sau nu în prezența actorilor din piesa. Aceasta este prima parte a negarii: ascunderea cantitații baute . Dar asta ne dovedește ca el știe ca bea prea mult. El bea mai mult decât alții, mult mai des decât alții, și acest lucru înseamnă mult mai mult pentru el decât pentru alții.

A bea prea mult, prea des, nu este o chestiune de alegere. Este primul semn al alcoolismului. Repetarea negarii, prin ascunderea sticlei și bautul singur, ne scoate la iveală cât de important este alcoolul în a-l ajuta pe alcoolic sa se simta mai bine. Dupa una sau doua pahare el nu se mai poate opri.

Dupa mai multe vedem o schimbare profundă în alcoolic. El evidențiaza un simț al succesului, bunastare și auto-suficiența. El este deasupra lumii, și poate sa joace ca și cum ar fi un mic zeu. Acum el are dreptate și toți ceilalți greșesc. Aceasta se întâmpla cu probabilitate daca cineva are obiecții legate de consumul sau.

Nu se întâmpla ca alcoolicii sa joace într-un singur fel când sunt bauți; dar nu sunt raționali sau sensibili; ei nu sunt responsabili. Ei sunt capabili sa ignore regulile de conduita sociala, uneori chiar pâna la un mod criminal, din care a conduce sub influența consumul de alcool este un exemplu clar. Daca o persoana treaza ar acționa în acest fel, am considera-o nebuna.

Daca consumul continua destul de mult, alcoolicul creează o criza, ajunge în încurcatura, sfârșește mizerabil. Asta poate sa se întâmple în mai multe feluri, dar tiparul este de fiecare data același: este un dependent care se comporta ca și un independent, iar bautul îl ajuta sa se convinga ca este adevarat. Cu toate acestea, rezultatele consumului sau îl fac și mai dependent de ceilalți. Când aceste crize create de el îl lovesc, el așteapta ca ceva sa se întâmple, ignora acest lucru, se îndeparteaza de el, sau striga dupa cineva sa îl scoata din acea situație. Alcoolul, care la început îi dadea un simț al succesului și independenței, l-a dezbracat de masca și îl dezvaluie ca un copil dependent și neajutorat.

Actul Doi

În Actul Doi alcoolicul nu face nimic decât sa aștepte ca alții sa faca pentru el. Alți trei actori din piesa își vor juca rolurile și alcoolicul va beneficia din ceea ce fac. El face fie nimic fie puțin; totul este facut pentru el în al doilea act.

Întreținătorul

Prima persoana care apare este cea pe care o numim întreținatorul, un “ajutor”, D-l Curat, care poate fi mânat de propria anxietate și vina, sa își salveze prietenul lui, alcoolicul din situații neplăcute. El/ea vrea sa îl salveze pe alcoolic de crizele imediate și sa îi ușureze tensiunea insuportabila creata de situație. În realitate, această persoană poate sa își satisfaca o nevoie proprie, și nu pe cea a alcoolicului, cu toate ca el/ea nu își da seama de acest lucru. Întreținatorul poate sa fie un barbat din afara familiei, poate o rudenie; ocazional o femeie joaca acest rol.

Este de asemenea jucat de cei din “profesiile de ajutor”- clerici, doctori, avocați, asistenți sociali. E posibil sa aiba puține instrucțiuni științifice , sau deloc despre alcool și alcoolism, care sunt esențiale în consilierea specializata. Cu lipsa acestor cunoștințe, ei vor face fața situației în același fel ca și un întreținator non-profesionist. Aceasta îi neaga alcoolicului procesul de învățare, prin corectarea propriilor greșeli, și îl condiționeaza sa creada ca va fi întotdeauna un protector care îi va veni în ajutor, chiar daca întreținătorii își vor promite ca nu îl vor mai salva niciodata. Întotdeauna au facut-o și alcoolicii vor crede ca o vor face întotdeauna. Aceste operații pot sa fie la fel de compulsive ca și bautul.

Victima

Urmatorul personaj care apare în scena poate sa fie numita victima. Acesta poate sa fie șeful, patronul, superiorul sau supervizorul, ofițerul care comanda în viața militara, un partener de afaceri, un coleg de muncă. Victima este persoana responsabilă pentru ca munca sa fie facuta, daca alcoolicul este absent datorita bautului, sau este pe jumatate la serviciu datorita mahmurelii. Statisticile din industrie arata ca pe când bautura începe sa îi facă probleme la munca unui angajat, acesta are o vechime la aceeași companie pentru 10 sau 15 ani, iar șeful i-a devenit un adevarat prieten. Protejarea omului este un raspuns perfect normal; existând întotdeauna speranța ca va fi pentru ultima data. Alcoolicul va deveni complet dependent asupra protecției repetate și acoperirii din partea Victimei; altfel nu ar continua sa bea în acest mod. Va fi nevoit sa renunțe fie la baut fie la slujba. Este Victima care îl întreține pe alcoolic sa continue în bautul iresponsabil fara pierderea slujbei.

Provocatorul

Al treilea personaj este persoana cheie din piesă, partenerul sau părintele alcoolicului, persoana cu care trăiește alcoolicul. Este de obicei soția sau mama. Ea este un veteran în rolul său, și l-a jucat de mult mai mult timp decât ceilalți din piesă. Ea este Provocatorul. Ea este rănită și supărată de episoadele repetate de băut; dar menține familia unită în ciuda problemelor cauzate de băutură. În schimb aruncă în căsnicie acreală, resentimente, frică și durere și devine de asemenea sursa provocărilor. Ea controlează, încearcă să forțeze schimbările pe care le vrea; se sacrifică, potrivește, nu renunță niciodată, dar nu uită niciodată. Atitudinea alcoolicului este că eșecul lui trebuie să fie acceptabil, dar ea niciodată nu trebuie să îl dezamăgească! El acționează independent și insistă că va face așa cum vrea el, și așteaptă ca ea să facă sau să nu facă, exact ceea ce îi spune el. Ea trebuie să fie acasă atunci când ajunge el, dacă ajunge…Acest personaj poate fi numit și Aplanatorul; ea aplanează tot timpul crizele și problemele cauzate de băut. Alcoolicul o învinovățește pentru tot ceea ce nu merge bine acasă și în căsnicie; face orice e posibil ca și căsnicia să meargă pentru a-i dovedi că nu are dreptate. Ea este soția și femeia de pe lângă casă iar în cazul unei dependențe se simte obligată să câștige și ea pâinea. Trăind cu un bărbat care are boala alcoolismului, ea încearcă să fie asistenta medicală, doctorul și consilierul. Ea nu poate să joace acest rol fără să își rănească soțul sau pe ea însăși. Este foarte supărată că nu poate să vorbească cu soțul ei fără să nu mai adauge mai multă vină, acreală, resentimente sau ostilitate situației, lucru care de multe ori este de nesuportat.

Cu toate acestea obiceiurile societății noastre o pun pe soție să joace acest rol. Dacă nu o face, va fi împotriva imaginii familiei și societății despre rolul unei soții. Indiferent de ceea ce face alcoolicul, el va “ajunge” acasă; acesta este locul unde toată lumea merge atunci când nu mai are unde să meargă.

Actul Doi este jucat în plinătatea lui: alcoolicul în condiția lui neajutorată este salvat, înapoi la slujbă, și refăcut ca un membru al familiei.

Aceasta îl îmbracă într-o haină de adult responsabil. Așa cum totul era făcut pentru el și nu de către el, dependența lui a crescut, și a rămas ca un copil într-o haină de adult. Rezultatele, efectele și problemele cauzate de băut au fost înlăturate de alții. Au curățat întreaga mizerie făcută de alcoolic. Rezultatele dureroase ale consumului de alcool au fost suportate de alte persoane în afară de alcoolic. Asta îi va permite să continue consumul, ca metodă de a-și rezolva problemele. În Actul Unu alcoolicul și-a încălcat orice promisiune și durerea îmbătându-se; în Actul Doi rezultatele dureroase și tulburătoare ale consumului au fost înlăturate de alți oameni. Aceasta îl convinge pe alcoolic că el poate să continue să se poarte în acest mod iresponsabil.

Actul Trei

Actul Trei începe în aceeași manieră ca și Actul Unu, dar ceva s-a adăugat la primul și al doilea act. Nevoia lui de a-și nega dependența este acum mai mare și trebuie exprimată aproape odată, și chiar mai empatic. Alcoolicul neagă că are o problemă cu băutul, neagă că este un alcoolic, neagă că alcoolul îi cauzează probleme. Refuză să recunoască că cineva l-ar fi ajutat - mai multă negare. Neagă faptul că își poate pierde slujba, insistând că este cel mai bun și cel mai talentat la muncă. Deasupra tuturor, neagă că a cauzat familiei probleme. De fapt învinovățește familia, în special soția, pentru toate problemele. Poate chiar să insiste că soția lui este nebună, că trebuie să meargă la un psihiatru. Pe măsură ce boala și conflictul se înrăutățește, de multe ori soțul își acuză soția că îl înșeală, că are aventuri cu alți bărbați, cu toate că nu are motive pentru aceste acuze.

Unii alcoolici ajung la această negare printr-o incredibilă tăcere, refuzând să discute orice legat de băut. Memoria este prea dureroasă. Alții permit familiei să discute ceea ce au făcut greșit și în ce au eșuat să facă, fie băuți fie trezi. Soția nu uită nicodată ceea ce a făcut soțul. E posibil ca soțul să nu își amintească ceea ce a făcut în timp ce era băut, dar nu va uita niciodată ce îi spune soția că a făcut sau nu a reușit să facă.

Problema reală este că alcoolicul este pe atât de bine conștient de adevăr pe cât de puternic neagă. Este conștient de starea de beție. Este conștient de eșecul său. Vina și remușcările au devenit insuportabile; nu mai poate tolera criticile sau sfaturile de la alții. Cu toate acestea, memoria completei neajutorări și eșecul de la sfârșitul primului act sunt mai mult decât jenante; însă departe de a fi dureros pentru o persoană care gândește și acționează ca și cum ar fi un mic zeu în lumea sa.

Cu timpul familia se acomodează la stilul de trai împreună. Alcoolicul poate să nege ca va mai bea vreodată, și ceilalți din joc, vor jura că nu îl vor mai ajuta vreodată. Întreținătorul va jura că nu va mai veni în salvarea lui vreodată. Victima nu va mai permite încă un eșec la locul de muncă datorită băutului. Provocatorul, fie mama sau soția, îi va spune că nu vor mai putea trăi împreună în aceste condiții.

Ceea ce se spune este complet diferit de ceea ce fiecare a făcut sau va face de acum înainte. Întreținătorul, Victima și Provocatorul au mai spus aceste lucruri dar nu le-au dus la îndeplinire. Rezultatul este că sentimentele de vinovăție și de eșec ale alcoolicul au crescut, asigurarea lui Dumnezeiască că poate să facă întotdeauna ceea ce dorește, este pusă la încercare – și toate astea se adaugă la tensiunea și singurătatea lui. Dacă o astfel de durere mentală devine de nesuportat, în special de atitudinile și acțiunile schimbate ale celorlalți membri ai castei, va exista o singură cale sigură pentru el de a îndepărta durerea, de a-și depăși vinovăția și sentimentul eșecului, și câștigarea unui simț al valorii proprii. Indiferent dacă Actul Doi este jucat precum este descris, este inevitabil ca în Actul Trei alcoolicul să bea din nou. Aceasta este o singură cale sigură de a se elibera de durere, de a rezolva problemele și de a ajunge la sentimentul că este în regulă. Memoria confortului imediat și beneficiile băutului vor șterge imediat cunoștințele despre ceea ce se va întâmpla dacă va bea. De asemenea în mintea lui mai există speranța că de data asta poate să controleze și să obțină beneficiile de altă dată ale băutului. Deci, ceea ce i se pare absolut necesar alcoolicului se întâmpl㠖 începe să bea din nou.

Când ia paharul, scena nu se termină. Cortina se închide la finalul Actului Unu și Doi, dar în Actul Trei piesa se întoarce dintr-o dată la Actul Unu fără ca să se lase cortina. Este ca și cum ai vedea un film care merge încontinuu fără să se mai oprească. Dacă cei din public, rămân pe scaun destul, și se joacă primele doua acte, cele trei acte se vor juca din nou și din nou; iar la finalul Actului Trei alcoolicul va bea din nou. Pe măsură ce anii trec actorii îmbătrânesc, dar vor fi foarte puține schimbări în cuvintele sau acțiunile piesei.

Dacă cele două acte sunt jucate așa cum sunt descrise, Actul Trei se va juca și el în același mod. Dacă Actul Unu nu s-ar juca, nu am mai avea loc începutul piesei despre alcoolism și drama din jurul acestuia. Asta face ca Actul Doi să fie singurul în care drama tragică a alcoolismului să fie schimbată, singurul act în care recuperarea poate fi inițiată, prin deciziile și acțiunile altora decât a alcoolicului. În Actul Doi alcoolicul acceptă orice este făcut pentru el de către alții, care joacă în acest fel fie la alegere, fie pentru că nu rezistă să nu îl ajute pe acesta. Cu toate astea acest act este singurul în care există un potențial real de a sparge spirala descendentă a alcoolismului și Caruselul Negării. Ia să vedem ce se întâmplă atunci când cei apropiați alcoolicului sunt hotărâți să schimbe ceva în această situație!

Recuperarea din alcoolism începe în Actul Doi

O recuperare planificată începe cu persoana în cauză în Actul al doilea. Ei trebuie să învețe cum oamenii sunt afectați unii de alții în această boală, apoi să învețe partea cea mai dificilă, aceea de a acționa într-un mod cu totul diferit.

Noile roluri pot fi învățate doar apelând la alții care înțeleg piesa și practicând cunoștințele. Dacă Actul Doi este rescris și rejucat, există orice motiv să credem că alcoolicul se va recupera. El este blocat în boala lui; alții au cheia de la lacăt. Nu putem să îi cerem să renunțe la băut ca o cale de a-și rezolva problemele, dar dacă îi deschidem ușa el va putea să iasă afară.

Dacă alcoolicul este salvat de la orice criză, dacă șeful își permite să fie o Victimă din nou și din nou, dacă soția acționează tot timpul ca un Provocator, nu există nici o șansă ca un alcoolic din zece să se recupereze. El este virtual neajutorat; el singur nu poate rupe lacătul. El poate să se recupereze dacă ceilalți din piesă învață cum să taie dependența alcoolicului de ei, refuzând să se lase păcăliți. Alcoolicul nu poate menține Caruselul Negării, numai dacă ceilalți sunt în șa alături de el și îl ajută să meargă mai departe. Actorii actului doi îl tot întreabă pe alcoolic de ce nu încetează băutul, dar ei fiind cei care prin ceea ce fac sau nu fac îl ajută pe alcoolic să își rezolve aceste probleme prin băut. Nu este adevărat faptul că un alcoolic nu poate fi ajutat decât atunci când el vrea ajutor. Este adevărat că alcoolicul nu va înceta consumul atâta timp cât cei de lângă el îi vor înlătura toate consecințele dureroase. Cei din actul al doilea vor găsi ca fiind foarte greu să se schimbe. Este mult mai ușor și mai puțin dureros să spună că alcoolicul nu poate fi ajutat, decât să treacă prin agonia de a învăța un nou rol.

Întreținătorii și Victimele, trebuie de asemenea să caute informații, să fie perspicace și înțelegători, dacă vor să își schimbe rolurile. Soția sau mama trebuie să participe la un program de consiliere și terapie, dacă vrea să facă o schimbare în viața ei.

Înțelegând rolurile pe care le joacă actorii din dramă trebuie să ținem minte că aceștia nu le-au învățat peste noapte. Ei joacă rolul care cred că se așteaptă de la ei; au fost învățați să joace în acest fel. Ei cred că îl ajută pe alcoolic și nu știu că perpetuează boala, făcându-i imposibil în acest fel alcoolicului să se recupereze.

Întreținătorii

Sunt acele persoane care cred că nu trebuie să îl lase pe alcoolic să sufere consecințele băutului, când pot să prevină acest lucru atât de simplu, salvând operațiunea. Pentru ei este ca și cum ar salva un om de la înec; pur și simplu trebuie făcut. Dar această misiune de salvare îi transmite alcoolicului mesajul că salvatorul îi spune: “Nu poți reuși fără ajutorul meu”. Întreținătorul arată o lipsă de încredere în capacitatea alcoolicului de a se îngriji pe el, care este o formă de condamnare și judecare.

Rolul Întreținătorului profesionist – cleric, doctor, avocat sau asistent social – poate fi distrugător, dacă condiționează familia să reducă criza, în loc să o folosească pentru a iniția un program de recuperare. Familia știe de 5 sau 10 ani că băutul cauzează probleme serioase, dar nu sunt capabili, să arate acest lucru celor din afara familiei. Atunci când familia se adresează profesioniștilor care nu sunt specializați în tratarea alcoolismului, înainte ca un comportament antisocial să fie evident, ei pot să susțină că nu este vorba de alcoolism și că nu se poate face nimic până alcoolicul nu vrea ajutor.

Când alcoolismul ajunge la punctul în care iese în afara familiei și alcoolicul apelează la astfel de profesioniști, asigurându-și o reducere a crizei, căutând și folosind aceste persoane ca Întreținători. Aceasta, din nou menține în funcțiune Caruselul Negării. Familia căreia i s-a spus inițial că nu există semne de alcoolism, este învățată să facă față înlăturând simptomele, în loc să facă față realist bolii. Acea persoană care a eșuat în a identifica alcoolismul în stadiile sale inițiale, poate acum să trateze simptome mult mai avansate, ajutându-l pe alcoolic să meargă mai departe în Caruselul Negării. Asta întărește convingerea familiei că nimic nu se mai poate face pentru alcoolism. Chiar și atunci când membrii familiei încearcă să aibă grijă de ei sau de alcoolic, rolul profesionistului fiind acela de Întreținător, și nu îi ghidează pe alcoolic și familie într-un program de recuperare pe termen lung. Întreținătorul fiind primul personaj din scenă, el influențează actul al doilea pentru că stabilește direcția și mișcările din această parte a piesei. Astfel profesionistul neinformat, îi ajută pe toți să se urce înapoi pe Caruselul Negării.

Victima nu se urcă pe Carusel până când băutul nu a început să interfereze cu munca alcoolicului, de obicei după ce are acel loc de muncă de câțiva ani și există o relație apropiată între patron și alcoolic. Superiorul își protejează prietenul alcoolic, știind că soția și copii vor suferi dacă omul este dat afară. Se întâmplă mai ales dacă compania nu are un program de recuperare pentru alcoolici. Colegii de muncă îl protejează pe alcoolic, pentru că acest om este prietenul lor. Interesul personal și prietenia fac Victima să acorde acel ajutor care îi crește dependența și nevoia de negare.

Soția este prima persoană care se alătură alcoolicului în Caruselul Negări. Dacă acceptă nedreptățile, suferă deprivări, suferă repetate jigniri, acceptă promisiuni călcate, este păcălită și nehotărâtă în fiecare efort de a face față băutului și este pusă la pământ de exprimarea constantă a ostilității îndreptată spre ea, reacția ei este de ostilitate, acreală, anxietate și mânie. Jucând rolul în acest fel o îmbolnăvește pe soție. Ea nu este o femeie bolnavă care l-a făcut pe soțul ei alcoolic, dar o femeie care devine o parte a bolii, trăind în ea. Ea este pusă într-un rol care o determină să devină Provocatorul. Este prinsă între boală agravantă a alcoolismului și un zid de ignoranță, rușine, jignire puse asupra ei de către societate. Aceasta o zdrobește; are nevoie de informații și consiliere, nu pentru că ar fi cauzat boala soțului ei, dar pentru că este distrusă de către aceasta. În schimb alcoolicul este rănit reducându-i șansele de recuperare.

Soția este singură

Un alt motiv pentru care soția are nevoie de ajutor în recuperare, este că schimbându-și rolul și începând să acționeze într-un nou mod, va descoperi că este singură. Alții – prietenii, relațiile, asociații de afaceri – o vor trata ca un actor care își părăsește piesa când nu are cine să o înlocuiască. Este foarte adevărat mai ales dacă soția își părăsește bărbatul, fie la alegere, fie de necesitate.

Unele soții își pot schimba rolurile discutând cu un consilier care are cunoștințe de bază despre alcoolism, sau participând la ședințe de grup la clinica locală de psihiatrie sau la un program de tratament. Altele își găsesc confortul și siguranța participând la întâlnirile grupului Al-Anon. A avea prieteni care îi înțeleg noul ei rol, pentru că și ei au trecut prin suferințe și agonii asemănătoare, este foarte important pentru soție în acest moment. Rudele și prietenii îi pot spune cât greșește încercând să joace un nou rol; are nevoie de oamenii care să o înțeleagă și să îi ofere suport moral, în căutarea de răspunsuri la problema alcoolismului.

Greșeala crucială făcută de femei care caută ajutor pentru alcoolismul soților, este că vor să li se spună ce trebuie să facă să înceteze băutul, fără să înțeleagă că este necesar de timp lung pentru învățarea unui nou rol în căsnicia alcoolică. Perioade lungi de conferințe sau întâlniri de grupuri sunt necesare de multe ori, înainte ca o soție să înceapă să-și schimbe sentimentele și să învețe să joace altfel, într-un mod constructiv. Dacă alții din piesă nu învață noi roluri, soția va trebuie să vină la grup cam doi trei ani înainte ca sentimentele și emoțiile să îi permită o schimbare de rol.

Soția trebuie să caute ajutor pentru ea, pentru a se recupera din propriile temeri, anxietăți, resentimente și alte forțe distructive din căsnicia alcoolică. Pe măsură ce este capabilă să se schimbe, aceasta poate schimba tiparului consumului de alcool al soțului, și în multe cazuri aceste schimbări duc spre recuperarea alcoolicului. Puțini soți pot accepta o schimbare drastică la soțiile lor, fără să facă schimbări în propria viață, dar aceste schimbări nu pot avea o garanție. Multe soții caută ajutor și apoi părăsesc programul când problemele din căsnicia alcoolică nu se rezolvă într-un timp scurt.

Pentru a evita un rău făcut copiilor, soția trebuie să caute ajutor în afara cercului de prieteni și a familiei. Cand joacă rolul de Provocator, copii sunt puși între un tata bolnav și o mamă bolnavă. Soția care caută și găsește ajutor suficient de repede poate preveni mult din răul care este trecut către copii de către reactia ei față de soț. Dacă ea caută și găsește ajutor, va proteja copii în multe feluri, și poate deschide ușa soțului pentru recuperare. Rata de recuperare crește semnificativ când soția caută ajutor pentru ea și continuă să folosească acest ajutor.

Chestiunea morală

Chestiunea morală este de asemenea foarte importantă. Nimeni nu are dreptul să joace rolul lui Dumnezeu și să-i ceară alcoolicului să înceteze băutul. Inversul este de asemenea valabil. Alcoolicul poate continua să joace ca un mic zeu, spunând tuturor ce să facă, în timp ce face ce vrea, dacă o castă întreagă continuă să-i joace rolul. Soția are tot dreptul moral și responsabilitatea să refuze să acționeze ca și cum soțul ei ar fi un zeu, și trebuie să i se supună dorinței și ordinelor acestuia. Ca regulă ea nu are voie să îi spună nimic soțului pentru că acesta nu va asculta. Singurul ei mod efectiv de a-i spune ce vrea este de a se elibera de încercarea lui de control. Această independență poate fi exersată în liniște; nu trebuie exprimată în cuvinte. Așa cum mesajul către soție este ceea ce face alcoolicul și nu ce spune, ea va trebuie să învețe să-și trimită mesajul acționând într-un nou mod.

Două lucruri pot să intervină în succesul unui program pe termen lung. În primul rând, atitudinea soțului față de noul rol poate să varieze de la dezaprobare la amenințări directe sau violență. În al doilea rând, responsabilitățile casnice, în special dacă sunt copii mici, îi face dificil soției să se rupă și să meargă la întâlniri, consiliere sau terapie în timpul zilei. Seara, foarte puțini soți alcoolici au grijă de copii sau plătesc baby-sitter-i, în timp ce soția merge la Al-Anon. Nici nu ar trebui să li se acorde încredere legată de această responsabilitate atunci când sunt băuți.

La un cuplu căsătorit de vârstă medie, în timpul fazei pre-alcoolice a bolii, soția este prima persoană care i se alătură în Carusel. Mulți ani mai târziu, Întreținătorul și Victima își încep rolurile. Dacă recuperarea din alcoolism este inițiată înainte ca boala să se acutizeze, atunci soția este cea care trebuie să inițieze programul de recuperare. Cele mai multe persoane din ziua de astăzi, de multe ori chiar profesioniști, nu sunt dispuși să accepte alcoolismul ca pe o boală înainte ca acesta să ajungă la stadiile adictive de alcoolism cronic. Astfel, soția se va găsi într-o situație de pionerat în căutarea de ajutor. Dacă preotul condamnă beția, îi va fi rușine să meargă la el. Dacă doctorul eșuează în recunoașterea existenței alcoolismului în fazele timpurii, ajutorul medical și consilierea îi sunt retezate din start. Dacă condițiile devin de nesuportat și ea consultă un avocat, îi va vorbi în termeni de separare sau divorț ca singurul serviciu pe care i-l poate oferi. Aceasta îi crește sentimentul de eșec ca soție sau o îngrozește gândul la anxietatea și durerea pe care ar avea-o dacă ar face această acțiune. Astfel, cele mai multe dintre soții rămân în Caruselul Negării sau se întorc repede după ce au încercat să îl oprească sau să iasă din el.

Până când nu vor fi schimbări drastice în atitudinilie sociale și culturale față de consumul de alcool și alcoolism, membrii familiei care vor să inițieze un program de recuperare din alcoolism trebuie să înțeleagă că acesta poate fi un proces lung și dificil. Cu toate astea, dacă soția sau un alt membru din familie vrea să intre într-un program săptămânal de educație, terapie, Al-Anon sau consiliere și lucrează programul timp de o perioadă de șase luni, schimbările, de obicei, apar nu numai în viața ei, ci, de multe ori, și în viața și acțiunile alcoolicului. O soție poate să facă o astfel de schimbare numai dacă ea crede că este o alegere bună și morală. Astfel, trebuie să înțeleagă natura alcoolismului. Trebuie, de asemenea, să aibă curajul să reziste opoziției soțului față de programul ei de recuperare. Nu ne putem aștepta ca o soție să facă ceva ce este mult peste capacitatea ei emoțională sau financiară. Cu toate astea, rămânând într-un program pentru ea însăși, îi va fi cu putință să rezolve probleme care la început i se păreau prea dificile.

Nu există o cale ușoară de a opri Caruselul Negării sau poate fi chiar mai dureros să-l oprești decât să îl menții. Este imposibil să dăm reguli definite care să se aplice tuturor membrilor piesei. Fiecare caz este diferit, dar cadrul piesei rămâne cam la fel. Un membru al familiei poate să vadă Caruselul Negării alcoolicului, dar de multe ori eșuează să vadă că ea / el este unul / una dintre cei care ajută la mersul acestuia. Partea cea mai dificilă în oprirea ciclului care se repetă este teama că alcoolicul nu o va scoate la capăt fără un astfel de ajutor. Ceea ce ea consideră ajutor, fără să știe, este tocmai acel lucru care îi permite alcoolicului să continue băutul ca și un tratament miraculos pentru toate problemele lui.

Inițierea recuperării

Dacă un prieten este chemat pentru ajutor, aceasta ar trebui folosită ca o oportunitate de a-l ghida pe alcoolic și familia lui într-un program planificat de recuperare.

Un profesionist care are alcoolici sau familiile lor ca și clienți sau pacienți ar trebui să învețe cum să facă față alcoolismului prin literatura disponibilă, seminarii intensive prezentate de specialiști.

Dacă o soție crede că soțul ei are o problemă cu băutul sau bea prea mult sau prea des, ar trebui să caute ajutor și consiliere imediat, evaluându-și situația pentru a afla programul care i se potrivește cel mai bine. Indiferent de tipul de ajutor ales, ea nu ar trebui să se oprească după câteva întâlniri sau conferințe pentru că schimbările nu apar peste noapte. Participarea regulată trebuie continuată, multe soții învățând că e nevoie de mult timp pentru a-și asigura un beneficiu real din astfel de programe. În societatea noastră, soția are o singură alegere – să caute ajutor pentru ea sau să permită bolii alcoolismului să o distrugă pe ea, pe alți membri ai familiei și poate chiar căsnicia.

Ajutor prin Al-Anon

Al-Anon este cel mai răspândit grup pentru familie, așa cum este AA-ul pentru alcoolic. În România grupurile sunt la început și pot fi găsite în doar câteva orașe din țară. Există și câteva programe de informare și tratament unde se poate găsi consiliere și tratament pentru familie.

Să repetăm, soția poate găsi sursa de ajutor pentru ea însăși . Aceasta este singura cale de a rupe Caruselul Negării. Odată ce a găsit ajutor, trebuie să continue să îl folosească, indiferent de ce ajutor îi e disponibil, să își dezvolte propriul program de recuperare, preferabil într-un grup. Începerea unui program de recuperare poate să cauzeze multe suferințe, conflict și confuzie, dar pe termen lung, acesta este mai puțin dureros decât a-l ajuta pe alcoolic să continue băutul prin rămânerea ca membru în casta care îl sprijină pe alcoolic, a piesei ce menține Caruselul Negării.